Skip to content

Hvad kan du bruge Artificial Intelligence til i din virksomhed?

I dag kan alle virksomheder optimere deres forretning med AI. Det er ikke en fremtidsteknologi, der er forbeholdt de store tech-giganter. Det er en moden teknologi, og det kræver ikke det store at udvikle en velfungerende Machine Learning-model. 

Det behøver altså ikke være så kompliceret. Læs om de forskellige steder, AI kan skabe værdi i netop din branche:

Forsyning:
Med Predictive Maitenance kan du forudsige nedbrud og prioritere dine ressourcer rigtigt. Med denne teknologi benyttes der IoT og Big Data. Det kan også være relevant at måle ændringer i f.eks. vandgennemstrømning for at undgå vandspild.

Bank:
Banker ligger ofte inde med store mængder af data på deres kunder. Ved at få en fælles dataplatform, som både understætter AI og BI er det muligt at udnytte dataene til fulde og genbruge AI-modeller på tværs af organisationen.

Telebranchen:
Ved hjælp af Customer Churn er det muligt at forudsige, hvilke kunder der er tilbøjelige til at forlade din virksomhed. Derudover kan du udnytte text mining til at analysere anmeldelser på Trustpilot. Derudover kan det bruges til at segmentere kunder, så du kan tilbyde den rigtige telefonipakke til de rigtige kunder.

Restauration:
Her kan AI f.eks. anvendes som et internt projekt, hvis din restaurantkæde f.eks. gerne vil benchmarke dine forskellige restauranter for nemt sammenligningsgrundlag.

Retail:
Med ansigtsgenkendelse kan du fastslå dine kunders demografi såsom køn og alder. Kunderne vil blive registreret, når de træder ind og ud af din butik. Dermed bliver det registreret, hvor lang tid kunderne er i butikken, antallet af kunder på en dag – og dermed hvornår der er mest travlt. På den baggrund kan du bl.a. bedre styre dine ressourcer i butikken.

Forsikring:
Ved hjælp af Predictive Modelling kan du forudsige forsikringssvindel – live. Du kan bl.a. få en alarm der udløser, når noget ikke er, som det skal være.

Produktion:
Med et kamera som filmer produktionsbåndet kan du opfange farve og form på jeres produkter og udløse alarm, hvis et produkt ikke er, som det skal være. Dermed minimerer du antallet af reklamationer.

Fagforeninger:
På baggrund af opslag på jeres sociale medier kan der med AI udregnes en sentiment-score. Denne viser hvor positivt/negativt jeres fagforening omtales på f.eks. Twitter. På denne måde kan du tage en shitstorm i opløbet.

E-handel:
Vis kunden relevante produkter baseret på baggrund af lignende kunder eller tidligere køb. Derudover kan du benytte chat bots, som vha. Machine Learning analyserer og kategoriserer teksten.

Gratis e-bog

Sådan kommer du i gang med AI

Alle snakker om kunstig intelligens. Og nikker anerkendende. Men ved du, hvordan du skal bruge AI værdifuldt? Meget få tør indrømme, at de faktisk ikke ved, hvor de skal starte. Derfor har Jakob (én af vores AI-eksperter) skrevet en guide, der handler om, hvordan du kommer i gang med dit første AI-projekt.

twoday-ebook-ipad-vertical-mockup-thank-you-page-AI

Vil du vide mere? Kontakt os i dag

kapacity-portrait-stj

Søren Joensen

kapacity-portrait-jml

Jakob Ladekær