Skip to content

6 gode råd til din retail-virksomhed, når du skal effektivisere de digitale processer

Her giver vi dig 6 gode råd, som du kan bruge, når du skal effektivisere de digitale processer og skabe en rentabel forretning. 
Jan 11, 2024 9:37:55 AM Rikke Hestbæk
6 gode råd til detailbranchen

En rentabel forretning skabes af en klar forretningsstrategi, et troværdigt brand og digitale processer, der smelter sammen med kundeoplevelsen i den fysiske butik.

En væsentlig parameter for at opnå ovenstående er valget af den rigtige IT-leverandør med tilpas mængde kompetence, erfaring og viden. Det er vigtigt at undersøge mulighederne grundigt, sammenligne potentielle leverandører og overveje dine specifikke behov, før du træffer en endelig beslutning.

Med mange årtiers erfaring inden for digital procesoptimering i detailbranchen vil vi gerne hjælpe dig og din virksomhed på vej til en mere effektiv og optimeret arbejdsdag med fokus på robuste IT løsninger der dækker hele din forretning - fra lagerstyring over kassesystemer i butikker til webshop-løsninger. 

1. Vælg en løsning, der passer dig

Der findes et hav af systemer til de forskellige funktioner, men vigtigst er det, at du vælger et system, der understøtter og skaber værdi hos netop din virksomhed. Hos twoday er vi specialister inden for it-løsninger til detailbranchen.

Det er vigtigt at vælge en komplet løsning, så alle dine data snakker sammen og nemt kan tilgås på tværs af virksomheden. Men det er også væsentligt at vælge en løsning, der passer til dine behov, uanset om I har en enkelt butik, eller om I er en kæde med 100 butikker.

Vi kender branchens processer og understøtter dem med de bedste løsninger på markedet med udgangspunkt i Microsoft 365 Business Central og LS Retail - men vigtigst af alt - med udgangspunkt i at forbedre jeres processer til gavn for jeres kunder.  

2. Pas godt på dine data

En pålidelig IT-leverandør sætter en høj prioritet på sikkerhed og beskyttelse af jeres data. De implementerer effektive sikkerhedsforanstaltninger, herunder antivirusprogrammer, firewall, kryptering og andre sikkerhedsprotokoller for at beskytte jeres virksomhed mod trusler og datatab. Du er afhængig af, at din drift kører som den skal, så vælg en partner, som sætter din virksomheds sikkerhed i højsædet.

3. Invester i et effektivt Point of Sale system

Et moderne og velfungerende POS-system er afgørende for detailvirksomheder. Det skal være brugervenligt for personalet og kunne håndtere alle nødvendige opgaver, såsom salgstransaktioner, lagerstyring og rapportering. Vi tilbyder to typer POS systemer: Ka-ching POS  og LS Retail.

De to løsninger henvender sig til forskellige typer af virksomheder og vælges ud fra din størrelse og behov. Men begge har den store fordel, at de kan tale sammen med din webshop, så du kan styre lageret centralt. 


4. Optimer jeres online tilstedeværelse og e-commerce

I den digitale tidsalder er det afgørende at have en stærk online tilstedeværelse. Udover at have en informativ og brugervenlig hjemmeside skal du have en velfungerende, smart og driftssikker e-commerce-løsning, som imødekommer de krav, som forbrugeren har i dag.

Vi kan hjælpe dig i gang med DynamicWeb, Shopify, Umbraco og andre e-handelsplatforme, så vi sikrer, at din virksomheds webshop kommer godt fra start. Du kan også flytte din nuværende webshop til en af disse løsninger.

5. Giv din e-commerce bedre betingelser med PIM

En velfungerende e-commerce-løsning er bygget på og afhængig af store mængder data. Manuelle processer kan koste uanede ressourcer, så i rigtig mange tilfælde er et Product Management System (PIM) et oplagt værktøj at tage i brug. Med PIM kan du effektivisere arbejdet med at samle, behandle og distribuere data, og det giver dig det bedste udgangspunkt for at skabe bedre kundeoplevelser.

PIM giver dig overblik over dine produktdata på tværs af kanaler, og systemet gør det nemt og overskueligt at dele data med andre – eksempelvis forhandlere, der sælger dit produkt og har brug for produktbilleder, beskrivelser og specifikationer. Det er arbejdsopgaver, der aldrig ophører, og som kan dræne hele afdelinger. Med PIM bliver disse opgaver automatiseret. 

6. Prioriter skalérbarhed og tilpasningsevne

Vi forstår, at din virksomhed kan ændre sig over tid. Vi har et stort branchekendskab og er eksperter i at skabe de bedste løsninger. Løsningerne skal være i stand til at tilbyde skalérbare elementer, der kan vokse i takt med din virksomhed. Dette omfatter alt fra at tilføje nye brugere til at udvide serverkapaciteten.

Når din virksomhed vækster, skal din virksomheds IT-løsninger være klar til det. Dermed sikrer du også, at din virksomheds digitalisering står stærkt og imødekommer de krav, der kommer i fremtiden.

Vil du vide mere?

Kunne du tænke dig at vide mere om, hvordan du kan effektivisere din forsyningskæde ved hjælp af digitalisering, så kontakt os. Vi tilbyder en uforpligtende gennemgang af jeres processer og taler om, hvordan de evt. kan optimeres.  Vi viser dig også gerne eksempler på, hvordan vi har optimeret både små og store detailkæders forsyningskæder gennem årene. 

Kontakt os her

Relaterede artikler