Skip to content

Dynamics 365 Cloud-løsning gør det enkelt og let at tilpasse nye forretningsprocesser

Phase One

Phase One havde behov for en modernisering og reducering af kompleksiteten af deres CRM-løsning. Implementeringen af Dynamics 365 Cloud-løsning har betydet minimal udvikling og mulighed for at tilpasse nye forretningsprocesser. Samtidig har det optimeret salgsprocesser og styrket målet om en indtægtsgivende kundeservice.

Phase One - Dynamics 365 Cloud-løsning

Hvem er Phase One?

Phase One er specialiseret i at udvikle og producere højkvalitets kameraer og digitale backs til professionelle fotografer og videoproducenter. De har også et bredt udvalg af software og tilbehør til at supportere og optimere fotografering og videoproduktion. Phase One har været i branchen i over 20 år og er anerkendt for at levere avanceret teknologi og produkter af høj kvalitet til professionelle brugere.

Re-implementering og opgradering af CRM-løsning til Dynamics 365 Cloud

I 2019 adskilte Phase One deres softwareforretning, Capture One, fra deres hovedselskab Phase One. Dette medførte et behov for en modernisering og reducering af kompleksiteten i Phase Ones ”gamle” systemer.

På det tidspunkt anvendte de Microsoft CRM 2011 i en meget tilrettet version samt en række egenudviklede løsninger. Da en del af udviklingsressourcerne fulgte med frasalget af Capture One, gav det Phase One en række udfordringer i forbindelse med viden og vedligeholdelse af de gamle systemer.

Det kunne vi hos twoday heldigvis hjælpe med. Vi har som Dynamics 365 Partner og hovedleverandør stået for Phase Ones re-implementering og opgradering af deres globale CRM-løsning til en Dynamics 365 Cloud-løsning.

Løsningen blev en standardløsning med minimal udvikling

Phase One har i dag en sammenhængende løsning baseret på en standard Dynamics-løsning med minimal udvikling i modsætning til tidligere. Dette gør dem i stand til løbende at kunne ændre forretningsprocesser, i takt med at de udvikler sig, uden at de skal tage hensyn til ældre kode.

twoday har leveret følgende løsninger til Phase One:

  • Dynamics 365 Sales
  • Dynamics 365 Customer Service
  • Power Pages (kundeportal)
  • Click Dimensions (marketing)
  • Integration til on-premise AX2012 (Azure Integration Services)
Phase One - standardløsning med minimal udvikling

Dynamics 365 Sales optimerede salgsprocesser

Vi har rådgivet om og implementeret salgsprocesser hos Phase One, som har differentierede processer inden for deres forskellige forretningsområder; Geospatial imagery, Cultural Heritage og Bespoke Photography. Fokus var på at optimere salgsprocesserne og tilbudsgivning.

Tidligere kunne Phase One kun lave præcise forecasts 3 måneder ud i fremtiden. Efter optimeringen af salgsprocessen og tilbudsgivningen har de løftet deres evne til at lave præcise forecasts 6 måneder ud i fremtiden.

Som en del af salgsprocessen er der konfigureret en avanceret godkendelses-matrix i forbindelse med tilbudsgivningen. Dette har været med til at øge kvaliteten af tilbud samt sikre, at Phase One kan levere de ønskede produkter til aftalt tid.

Målet er en indtægtsgivende kundeservice

Vi har også rådgivet om og implementeret Phase Ones kundeserviceløsning. Løsningen varetager kundesupport (callcenter), partnersupport, selvbetjeningsportal, RMA proces og garantiservice.

Løsningen er konfigureret i Dynamics 365 Customer Service med en integration til deres AX2012 i forhold til garanti-registrering. Denne integration er baseret på Azure Logic.

Med løsningen har Phase One fået et godt udgangspunkt til deres fremtidige forretningsudvikling, hvor de ønsker at omdanne kundeservicedivisionen fra et cost-center til en indtægtsgivende forretning. I denne rejse indgår også en Dynamics 365 Field Service-løsning.

Phase One - indtægtsgivende kundeservice

Fire fordele ved løsningen

Moderniseringen af Phase Ones system til Dynamics 365 Cloud-løsning har betydet flere fordele.

  1. Reducering af kompleksitet. Minimal udvikling gør det nemt at ændre forretningsprocesser løbende.
  2. Optimeret salgsproces og tilbudsgivning, som gør det muligt at lave præcise forecasts 6 måneder ud i fremtiden.
  3. Øget kvalitet af tilbudsgivning sikrer, at ønskede produkter leveres til aftalt tid.
  4. Forbedret kundeservice og styrk
twoday

Fleksibel arbejdsmodel og tæt samarbejde

En af succeskriterierne for et godt samarbejde mellem Phase One og twoday har været ønsket om en fleksibel arbejdsmodel baseret på SCRUM. Derudover var det vigtigt for Phase One, at vi havde et tæt samarbejde med deres IT-organisation og salgsteam. Det har sikret en klar kommunikation og gensidig forståelse.

Heldigvis er samarbejdet ikke slut. Vi har nemlig indgået en supportaftale, hvor Phase One altid har mulighed for at få hjælp til drift og vedligeholdelse af deres løsninger.

Lad os tage en snak i dag, der kan betyde en bedre salgsproces i morgen