Skip to content

En dynamisk samarbejdsmetode med stor driftssikkerhed

Søstrene Grene

Søstrene Grene er en af dansk detailhandels hurtigst voksende kæder, og blandt virksomhedens vigtigste principper er, at den kraftige vækst aldrig må begrænses af IT-systemerne. Her får du et indblik i samarbejdsmodellen, der understøtter kædens internationale succes, som findes i mere end 16 lande.

twoday RelateIT | LS Retail løsning til Søstrene Grene

Dialog- og vidensbaserede samarbejdsform

Alle kender Søstrene Grene. Det unikke koncept med sjove shoppingoplevelser til helt flade priser har også bidt sig fast i udlandet, og kæden ekspanderer fortsat kraftigt. Søstrene Grene har over 240 butikker i flere lande med én til flere ugentlige leveringer til næsten alle butikker. Det kræver ikke kun sit IT-system – det fordrer også en meget dynamisk samarbejdsmetode med stor driftssikkerhed.

– Andre steder i dansk erhvervsliv laver man et stort analysearbejde og flere hundreder sider om, hvad IT-leverandøren skal komme op med. På den måde får man, hvad man har bedt om. Vi har valgt at gøre det på en lidt anden måde.

Vi mødes med både udviklere og konsulenter omkring bordet hos os. Med en mindre analyse som udgangspunkt, i stedet for lange analyser, har vi fokus på funktionalitet, og dialogen imellem os, leverandørens konsulenter og udviklere, fortæller CIO, Bent Ditlevsen, Søstrene Grene, der har valgt twoday som samarbejdspartner på kædens mange IT-projekter.

– Med vores dialog- og videndelingsbaserede samarbejdsform med twoday får vi afprøvet flere muligheder af undervejs. Dermed får vi i processen løbende flere inputs og lærer mere undervejs. Det betyder lettere implementering og mere færdige løsninger. Vores mere fleksible og tætte arbejdsform betyder også, at vi opdager eventuelle fejl hurtigere, hvor andre måske først ser dem ved projektafslutning – og så bliver de dyre at rette op.

twoday

Søstrene Grene om samarbejdet med twoday

– Vigtigt er, at vores samarbejde er baseret på tillid. Derfor opfatter vi twodays konsulenter som en del af vores afdeling, og de er også en del af vores succes. Alle deres folk er flasket op med at have fokus på kunderne. De har ingen kontortider, men kan løse vores opgaver, når der er behov. Den slags er ret vigtigt, når man opererer i mange lande med mange kulturer og med en heftig logistik.

– Med til vores samarbejdsform hører også, at deres folk sidder hos os flere dage om ugen sammen med vores IT-/projektafdeling samt vores slutbrugere. Den ordning har givet os stort udbytte, fordi der er kort vej fra idé og udvikling til implementering. Og det har vi meget af.

Alene i 2020 har vi lavet nye systemer for lager, office og finans, samt ekstra udvikling til butiksløsningen – men også udviklet og lanceret en hel ny e-Commerce platform, som vi også allerede på et år har rullet ud i 6 lande.

Vores strategi er, at vi skal være med på nyeste programmer/systemer og være på forkant i løsningerne, fordi vi aldrig må have en situation, hvor vores IT-kapacitet står i vejen for vores forretningsudvikling – i den forbindelse er twoday helt unikke som samarbejdspartner.

Bent Ditlevsen, CIO, Søstrene Grene

twoday-RelateIT-Soestrene-Grene

Consectetur melius singulos id non possum quem aliud profuit atque. Familiares atqui contra nulla eo quo est tamen lorem amet quem istud viros potuit nata ipsum eo abducas. Iste avia et tuus comparandis quae elit esse dolere voluptatum dedocendi.

Enhver kundeoplevelse skal være ekstraordinær

– For os er det vigtigt, at enhver kundeoplevelse er ekstraordinær – og at vi møder alle vores kunder, hvor de er. Det er lykkedes os at tilpasse vores forretningsudvikling, så vi imødekommer den ekstraordinære kundeoplevelse, vi sigter efter at give.

Med vores nye e-commerce platform, tilbyder vi kunderne en mere fuldkommen oplevelse i vores butikker og online univers – og også ved dette strategiske forretningsprojekt har twoday RelateIT formået at tænke funktionalitet og effektive arbejdsgange ind i resten af vores løsninger. På den måde gavner og understøtter vores IT-løsninger hele forretningen, fortæller Bent Ditlevsen.

Med vores nye e-commerce platform, tilbyder vi kunderne en mere fuldkommen oplevelse i vores butikker og online univers – og også ved dette IT-projekt har twoday formået at indtænke funktionalitet og effektive arbejdsgange ind i resten af vores løsninger.

Bent Ditlevsen, CIO, Søstrene Grene

Resultatet af den nye e-commerce platform

– Den nye webshop og øgede kompleksitet har skærpet kravene til funktioner i vores IT-systemer. twoday har bl.a. udviklet en integration imellem den nye e-Commerce platform og vores Business Central, som gør hele håndteringen af en salgsordre nemmere.

Derudover er er der lavet integrationer med alle omkringliggende systemer i forhold til replenishment, lagre og alle perifere systemer ift. e-Commerce forretningen. Alt dette giver en optimeret og automatiseret løsning, hvor indsigt og bedre indsigt er nøgleord.

twodays konsulenter kender vores behov og kravene til vores IT, og det gode samarbejde gør, at de er den helt rigtige IT-leverandør for Søstrene Grene, afslutter Bent Ditlevsen.

Lad os tage en snak i dag, der kan være afgørende for jer i morgen

Jens Friis

Director Retail
jfr@relateit.dk
+45 26 29 74 50

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos

Kunde Instrumento modo animus est disserendo optimos