Alle kan få værdi af data. Data giver dig indsigt og hjælper dig med at træffe bedre beslutninger og forbedre forretningsprocesser. Det kræver dog, at du anskuer den digitale agenda fra flere perspektiver.
Data og analyse skaber fakta og indsigter, der udgør grundlaget for bedre beslutninger. Uanset om det omhandler finans, marketing, salg, produktion eller HR. Alligevel er det langt fra alle virksomheder og afdelinger, der har tilstrækkeligt med data. Både i form af tilgængelighed, kvalitet og indsigt. Det er et paradoks og en udfordring, alle virksomheder i dag bør have enormt fokus på. Data bør og skal være for alle. Data er blevet – og bliver i stigende grad et konkurrenceparameter for den moderne virksomhed. En essentiel information og indsigt, der kan og bør skabe fundamentet for optimeringer. Et afgørende redskab for medarbejderne i alle dele af virksomheden.
Data og analyse er ikke et projekt. Tænk data og analyse som en tiltagende tendens fremfor en engangsøvelse. Data og analyse er overskriften for en lang række kompetencer, processer og teknikker, som i samspil giver din virksomhed overblik og detaljeret viden om både historisk såvel som fremtidig performance og sammenhænge mellem faktorer, så du kan drive din forretning i den ønskede retning. Vi kan hjælpe dig hele vejen fra strategi til forankring.
Første skridt på rejsen mod at skabe forretningsværdi, optimere arbejdsgange og tage bedre beslutninger på baggrund af data og analyser er at stille dig selv de rigtige spørgsmål og forstå brugerne og deres behov. Herefter skal summen af svarene opsamles og indarbejdes i eksekvering, forankring og værdiskabelse på tværs af teknik, mennesker og forretning. Netop dette har vi skrevet en e-bog om, som du kan downloade herunder.
På 24 sider gør e-bogen dig blandt andet klogere på: