
Data og analyse: Gør data til et aktiv for virksomheden
Alle kan få værdi af data. Data giver dig indsigt og hjælper dig med at træffe bedre beslutninger og forbedre forretningsprocesser. Det kræver dog, at du anskuer den digitale agenda fra flere perspektiver.

Alle har brug for data. Data er information.
Data og analyse skaber fakta og indsigter, der udgør grundlaget for bedre beslutninger. Uanset om det omhandler finans, marketing, salg, produktion eller HR. Alligevel er det langt fra alle virksomheder og afdelinger, der har tilstrækkeligt med data. Både i form af tilgængelighed, kvalitet og indsigt. Det er et paradoks og en udfordring, alle virksomheder i dag bør have enormt fokus på. Data bør og skal være for alle. Data er blevet – og bliver i stigende grad et konkurrenceparameter for den moderne virksomhed. En essentiel information og indsigt, der kan og bør skabe fundamentet for optimeringer. Et afgørende redskab for medarbejderne i alle dele af virksomheden.

Tænk data og analyse som et tiltagende fokusområde med enormt potentiale
Data og analyse er ikke et projekt. Tænk data og analyse som en tiltagende tendens fremfor en engangsøvelse. Data og analyse er overskriften for en lang række kompetencer, processer og teknikker, som i samspil giver din virksomhed overblik og detaljeret viden om både historisk såvel som fremtidig performance og sammenhænge mellem faktorer, så du kan drive din forretning i den ønskede retning. Vi kan hjælpe dig hele vejen fra strategi til forankring.
Hvor skal du starte?
Første skridt på rejsen mod at skabe forretningsværdi, optimere arbejdsgange og tage bedre beslutninger på baggrund af data og analyser er at stille dig selv de rigtige spørgsmål og forstå brugerne og deres behov. Herefter skal summen af svarene opsamles og indarbejdes i eksekvering, forankring og værdiskabelse på tværs af teknik, mennesker og forretning. Netop dette har vi skrevet en e-bog om, som du kan downloade herunder.
E-bog
Data for alle! Et indblik i, hvordan data kan anvendes af alle
På 24 sider gør e-bogen dig blandt andet klogere på:
- Hvordan data skaber forretningsværdi – for alle
- Hvilke spørgsmål, I bør stille jer selv, hvis I vil begejstre kunder og kollegaer med data
- Hvordan du udvikler en dataarkitektur, der gør data tilgængelig for alle
- Hvad det kræver at skabe en datadreven kultur (6 gode tips)

Her kan vi hjælpe dig
Fire områder inden for data og analyse, der skaber værdi

Artificial Intelligence

Digital Strategy
