
Digital Strategy
Digital Strategy er skabt for at hjælpe dig med at definere, planlægge og assistere din virksomheds digitaliseringsrejse.
Din sparringspartner på digital strategi
Vi er et godt mix af hybrid-profiler med hands-on data erfaring, management consulting-værktøjskasse og startup-mentalitet.
Med Digital Strategy som samarbejdspartner får du en rådgiver med masser af praktisk erfaring, der sørger for, at mennesker, processer og teknologi fungerer optimalt sammen.
Vi analyserer, planlægger og eksekverer med jer og skaber værdi både undervejs i forløbet, men også i den endelige leverance.


Den røde tråd mellem strategi og data
Interessen for at anvende data er steget markant de seneste år. Digitalisering og data er rykket op som et strategisk punkt på ledelsens agenda på grund af den forretningsværdi, virksomheder kan opnå gennem en øget digitalisering.
Den øgede digitalisering – og værdirealiseringen heraf – stiller dog større krav til at tænke i strategi og helhedsbilleder, fordi udbredelsen og kompleksiteten bliver forøget. Det gælder både i forhold til teknik og forretning.
Samtidig betyder den stigende digitalisering, at der er flere afhængigheder på tværs af virksomhederne. Det forstærker behovet for en fælles strategisk retning. En rød tråd og en køreplan – lige fra dataopsamling til slutbrugerne.
Vores Digital Strategy ydelser
Digital Strategy forankrer dit projekt og sikrer, at alle variable er indregnet. Derfor hjælper vi typisk med ydelser, der vedrører:

Data- og BI-strategi

Operating Models, organisering og governance
Dette område vedrører både procesanalyse, procesdefinitioner, roller og rettigheder, teknisk opsætning, forankring, rådgivning om ejerskab, self-service etc.

Assesments og roadmaps
Assessments og roadmaps hjælper din virksomhed med at få overblik over eksisterende data, BI- og evt. AI-modenhed. Dette indebærer en analyse af styrker og udfordringer samt twoday kapacitys anbefalinger til, hvad I kan gøre inden for f.eks. strategi, rapportering, forretningsunderstøttelse, samarbejde, dataarkitektur, data- og BI-kompetencer, kommunikation etc.
På baggrund af ovenstående faktorer hjælper Digital Strategy jer med at udarbejde et roadmap, der danner en rød tråd mellem de mange variable, der udgør den fulde værdi af data- og BI-løsninger.
”twoday Kapacitys Data Assessment endte med at blive beslutningsgrundlaget for, hvad der skulle ske. Vi brugte den til at se, hvordan vores as-is ser ud – både organisatorisk og teknisk – den forstod, hvor vi gerne ville hen, og den fortalte os, hvad der skulle til for at nå derhen. Den var guld værd, både som proces, men også som resultat.”
Birthe Boysen, Business Analysis Director hos Wrist