Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
Systemforvaltning kan lyde tungt og som noget, der ligger fjernt fra manges hverdag, men det er rent faktisk det modsatte. twoday assisterer Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR) med at understøtte beskæftigelsesindsatsen i Danmark gennem forvaltning af STAR’s systemer samt rådgivning af blandt andet løsningsdesign og testprocesser.
twodays indsats hjælper STAR med at sikre en effektiv arbejdsmarkedspolitik, hvor flest mulig borgere er i arbejde eller under uddannelse.
For STAR var det afgørende at samle ansvaret for Release- og Configuration Management på tværs af delsystemer hos én leverandør, som kunne varetage opgaven med at tage de tæt integrerede systemer fra udvikling til stabil og sikker drift.
STAR ville desuden gerne have én central tovholder på Test Management for alle forretningssystemer – herunder opbygning, drift og vedligehold af 15 fuldt udbyggede testmiljøer, der betjener forskellige aktører og interessenter.
twoday er systemforvalter på Det Fælles Datagrundlag (DFDG), Jobnet samt Jobcenter Planner. Selve forvaltningen af systemerne er baseret på ITIL Service Management best practices.
Systemforvaltningen er fokuseret på at styre og kvalitetssikre udvikling og ændringer i styrelsens IT-systemer i overensstemmelse med de forretningsmæssige behov og gældende forskrifter for IT-sikkerhed.
Udover rollen som Single Point of Contact i relation til DFDG tager twoday sig af en lang række opgaver for STAR – herunder Service Desk Management, Service Delivery Management, Incident og Problem Management, Release Management, Configuration Management og Test Management.
Det er muligt, fordi twoday har opbygget en organisation, der kombinerer IT-faglige spidskompetencer og erfaring med systemforvaltning med en indgående forretningsviden om regler og governance på hele beskæftigelsesområdet.
Flemming Jensen, IT-koordinator STAR 2012-2018