Skab en brandidentitet, der bevæger mennesker. Hen i favnen på dine sælgere
Er branding for alle?
Ja.
Det gælder også de virksomheder, som bestemt ikke mener, de har et brand.
Branding handler nemlig om at få dine målgrupper til at foretrække og vælge din virksomhed fremfor konkurrenterne. Og hvem vil ikke det?
Derfor bør du have en stærk brandidentitet
Din opgave er formentlig at skaffe leads til sultne sælgere. Tough job.
For at lykkes skal du sørge for, at dine målgrupper …
- Genkender dit brand
- Husker dit brand
- Foretrækker dit brand
Og hvordan gør du så det? Branding er en del af svaret.
Arbejdet begynder med en gennemtænkt brandstrategi. Når du har styr på den, er det tid til at udvikle en brandidentitet, som giver din virksomhed et letgenkendeligt udtryk, der gør indtryk. Vi kan hjælpe dig med begge dele.
Det bimler og bamler med budskaber. Så hvorfor skulle nogen lytte til dine? Lad os finde ud af det sammen.
Hvad består din brandidentitet af?
Din brandidentitet består af mange elementer. Både visuelle og skriftlige. Her er nogle af dem:
- Logo
- Fonte (du ved, skrifttype)
- Farvepallette
- Visuelt formsprog
- Tone of voice
- Kernefortælling
- Nøglebudskaber
Kort sagt: Det handler om at gøre sig lækker for målgrupperne – og sige noget, der er så interessant, at de stopper op, lytter og tænker, at du er den helt rigtige partner for dem.
Processen fra ‘øøøh’ til ‘aaah’
1.
Indsigt
Vi skal forstå din forretning, dit marked og dine målgrupper. Derfor afholder vi en eller flere workshops. Vi vil også meget gerne tale med din virksomheds kunder. Arbejdet giver grundlag for det videre arbejde.
2.
Strategi
Vi definerer og samler din virksomheds brand position, brand promise og value propositions i et strategisk brandhus. Det sikrer, at kommunikationen peger i den samme retning og bygger på de samme argumenter.
3.
Identitet
Vi udvikler din virksomheds nye brandidentitet, der giver særkende og hjælper med at indtage den ideelle position i markedet. Arbejdet inkluderer både visuelle og skriftlige elementer – fx logo, formsprog, kernefortælling og nøglebudskaber.
4.
Aktivering
Den nye brandidentitet er fundamentet for al din virksomheds kommunikation. Lige fra websitet og marketingkampagner til udvikling af PPT-præsentationer og varekort i webshoppen. Med mere end 100 specialister kan vi hjælpe med at implementere og aktivere arbejdet på tværs af de elementer, du ønsker.
Skal vi tage en kaffe?
Så tag fat i Bonnie. Hun er klar til at snakke om dit brand og dine store ambitioner.
Du er velkommen til at ringe eller skrive til hende.
Bonnie Groth Frølund
Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting
+45 32 26 68 17
bonnie.frolund@twoday.com
Marketing skal skaffe leads til salg. Det arbejde er noget nemmere, når kunderne foretrækker dig frem for konkurrenterne – og dét kan branding hjælpe med.
Kunderne elsker brands med god skrivestil
Lyder din virksomhed som dine største konkurrenter? Det gør de fleste – og det er et stort problem, hvis du ønsker at blive genkendt, husket og valgt af kunderne. Skal vi skille og skrive dig ud fra mængden?
3 gode grunde til at arbejde med os
Mange synes, at branding lyder en smule farligt. Nogle har også brændt sig tidligere. Det sker ikke her.
Dit brand kommer til at leve
Her sidder strategen ved siden art directoren, web-designeren, udvikleren, tekstforfatteren og SEO-specialisten – så vi sørger for, at dit brand gennemsyrer alt dit arbejde. Eksempelvis kan vi også designe og udvikle din nye hjemmeside.
Ambitiøse – og pragmatiske
Vores opgave er at tage din forretning til det næste niveau. Vi tør tænke stort – og har forståelse for, at dét, vi laver, er let at arbejde med. Også på en travl tirsdag. Vi tager arbejdet med din brand ned på jorden. I bund og grund handler det om lægge en strategi og udvikle en visuel og kommunikativ stil, der bygger bro mellem din virksomheds DNA og kundernes behov.
Få hjælp af erfarne specialister
Du samarbejder med kreative og strategiske profiler, der har udviklet brands – både B2C og B2B. Det giver dig en tryg proces og et resultat, du ikke kan vente med at vise til andre.
Din brandidentitet er i alle dine materialer
Vi mennesker bliver bombarderet med budskaber. Så hvilke kan vi huske? De færreste.
For at blive genkendt, husket og foretrukket skal dit brand kommunikere ensartet og letgenkendeligt. Du skal anvende det samme logo, de samme farver, den samme skrivestil. Igen og igen. Hvis ikke du gør det, stikker din kommunikation i øst og vest – og målgruppen aner ikke, hvad du står for, og hvorfor de skal vælge din virksomhed.
Brandoplægget er ikke målstregen – det er startlinjen
Din virksomheds brandidentitet – hvordan I ser ud og taler – danner udgangspunkt for alt dit arbejde. Lige fra websitet til annoncer og messematerialer.
Det er derfor afgørende at have et udtryk, som matcher din virksomhedsprofil og din målgruppes forventninger og behov. Hvis ikke du har det, risikerer alt dit gode arbejde at ramme skævt.
Når du har fået udviklet din virksomheds nye brandidentitet, er det derfor ikke målstregen, men startlinjen for al din fremtidige marketing.
Vi kan snakke om branding. Vi kan også bare gå i gang
Bonnie og resten af teamet kan ikke vente med at høre fra dig.
Bonnie Groth Frølund
Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting
bonnie.frolund@twoday.com
+45 32 26 68 17