Skip to content

Få en professionel B2B webshop, der under­støtter kunde­oplevelsen og din digitaliserings­rejse

B2B e-commerce er meget mere end en webshop

Mange sætter i dag lighedstegn mellem B2B e-commerce og en webshop. Men selvom en webshop er en stor del af en B2B e-handels­løsning, handler det om andet og meget mere end at give dine kunder en mulighed for at placere en ordre.

Det skal være lettere at være kunde hos dig end hos din konkurrent

Convenience er det primære parameter inden for B2B e-commerce. Det skal være let at være kunde hos dig – og det er et krav fra kundernes side, som kun vokser. Så hvis du er på vej til at etablere B2B e-commerce, bør dit fokus være at etablere en digital serviceplatform for dine kunder.

Her vil din webshop spille en central rolle – men den vil kun være ét af flere serviceværktøjer, du kommer til at tilbyde fremover.

Du skal i lommen på dine kunder

Dine kunder forventer digital service, og de forventer at få den dér, hvor de er – i butikken, i varevognen, på bygge­plad­sen, eller hvor de nu engang befinder sig, når behovet for din ydelse melder sig.

Tiden, hvor dine kunder gemmer kontorarbejdet og varebestillingen til, når de kommer hjem foran computeren, er forbi; det foregår i stigende grad via mobilen, og det er du nødt til at tage højde for.

Hvis vi skal sætte det på spidsen: Det at optimere din B2B e-handelsplatform til mobiltelefonen kan være det, der får dig forrest i feltet. Men først og fremmest skal du se det som en forudsætning for overhovedet at være en del af markedet. Betydningen af velfungerende mobile serviceplatforme og apps kommer kun til at vokse.

Dine sælgere skal have en digital værktøjskasse og lære nye tricks

Hvordan er det nu med sælgere og det her med at få dem til at ændre vaner og anvende nye digitale værktøjer? Ja – det har traditionelt været en udfordring i mange brancher, men virkeligheden har indhentet den gammeldags sælger.

Den moderne sælger bruger sin tid på at sælge og pleje relationer. Og forudsæt­ningen for det er, at han bruger minimal tid på at lave tilbud, generere prislister og lede efter materialer. Alle de rutine­prægede opgaver, som i dag kan løses af digitale værktøjer. Ligesom det øgede fokus på mobile platforme er det her ikke et spørgsmål om, hvorvidt I skal i gang eller ej – det er en nødvendighed for at holde sig i live.

Din organisation skal være meget mere effektiv

B2B e-commerce handler i høj grad om at øge effektiviteten ved at få både kunder og sælgere til at betjene sig selv ved at automatisere triste, tidskrævende og manuelle processer. Det handler om at skabe tid og plads til den digitali­se­ring, som du står overfor. En digitali­se­ring, som i dag kan synes umulig, fordi du ikke har tiden til at gennemføre den.

Så hvad siger du til, at vi gør det let at være kunde? Og til at komme i lommen på dine kunder, at lære dine sælgere nye tricks og samtidig skabe den tid, du skal bruge for at komme forrest i det digitale kapløb?

B2B e-commerce webshop

Mere end 20 års erfaring med B2B e-commerce og 500 tilfredse kunder

Skal du være den næste?

 

twoday-co3-actona
twoday-co3-bloomingville
twoday-co3-theca
twoday-co3-tvilum
twoday-co3-innovation-living
twoday-co3-id
twoday-co3-babydan
twoday-co3-junckers

De fire værktøjer i din B2B værktøjs­kasse

twoday Co3 specialist B2B-webshop

1. B2B webshop

Dine kunder ønsker at betjene sig selv hurtigt, og når de har tid. Du giver dem en personlig og brugervenlig webshop med netop deres sortiment, priser og rabatter. De kvitterer med selvbetje­ning.

  • Individuelle sortimenter og priser
  • Hurtig genbestilling
  • Projektkøb
  • Kvikbestilling via Excel og varenummer
twoday Co3 specialister kundeportal

2. Kundeportal

Dine kunder skal betjene sig selv di­gi­talt frem for at kontakte dit salgs­kontor, bogholderi eller marketingafdeling. Dine kunder oplever øget digital service og bliver mere loyale – og du sparer tid.

  • Downloads
  • Mine ordrer
  • Mine leverancer
  • Faktura, kreditnota og kontoudtog
twoday Co3 specialister sælgerportal

3. Sælgerportal

Nu er tiden kommet til for alvor at indarbejde det digitale servicecenter hos din salgsafdeling. Vi tager fat i de to centrale dele af en sælgers hverdag: kundemødet og tilbudsgivning.

  • Log ind som kunde
  • Generér prislister
  • Generér tilbud
  • Godkendelses-workflow
twoday Co3 specialister automatisk print

4. Automatisk print

Vi eliminerer de manuelle og ineffektive processer, som stjæler tiden og motivationen i din marketingafdeling.

  • Prislister
  • Produktblade
  • Kataloger
  • Inspiration

Vores teknologipartnere

Her er de teknologier, vi arbejder mest med, når vi etablerer B2B e-commerce.

 

Vi kender begge verdener og hjælper dig med at vælge den rette platform.

Kan du bruge +2.700 specialister?

I twoday er vi mere end 2.700 kolleger på tværs af Norden og 1.000 i Danmark – og mange af os arbejder med strategi, kreativitet, digita­lisering og marketing.

Vi er specia­lister, der sidder sammen, snakker sammen og synes, det er fedt at drive din forretning i samme retning.

Hvis du synes, det lyder som en god idé, kan det være, vi skal ha’ en snak?

B2B e-commerce-specialister

Skyd genvej med vores gennemtestede designsystem

Vellykket B2B e-commerce bygger ofte på nogle af de samme principper og funktioner. Vi tror på genbrug og effektivitet. Derfor har vi samlet vores bedste arbejde i et design­system. Det betyder, at vi starter dit projekt ovenpå den viden, vi har akkumuleret de sidste 20 år. I et værktøj hvor vi effektivt skaber et solidt fundament for din unikke løsning.

B2B e-commerce designsystem

Du kan være i luften om 100 dage

Vi har forfinet vores proces og arbejds­metoder i samarbejde med mere end 500 kunder. Samtidig har vi mere end 20 års erfaring, og derfor kan vi love dig minimal risiko, minimal pris og minimalt tidsspilde. Men vil du stige af undervejs, så gør du det. Vi vil have glade kunder — ikke låste kunder. Processen ser typisk sådan ud:

Fase 1 · 10 dage

Strategi og planlægning

Sammen laver vi en køreplan for, hvordan du får succes med e-commerce: Hvilke mål du vil nå, hvem har ansvar for hvad, og hvad koster det at komme i mål?

Fase 2 · 10 dage

Udvikling af prototype

Vi bygger en funktionel prototype af den endelige B2B-webshop, så du kan se og prøve, hvad du får, før du vælger os.

Fase 3 · 80 dage

Design og produktion

Vi designer, udvikler, integrerer, tester og meget mere sammen med dig og din ERP-partner.

Fase 4 · Løbende

Markedsføring og optimering

Vi skaffer den rigtige trafik og hjælper dig med at få fuldt afkast af din e-handels­investering. Uge for uge. Måned for måned.

Undgå at blive overhalet indenom af dine konkurrenter – optimér din B2B-webshop kontinuerligt

Du har etableret en B2B-webshop, men hvordan sikrer du, at du følger med tiden, markedet, konkurrenterne og ikke mindst dine kunders forventninger?

B2B e-commerce er på ingen måde statisk – det er et område, der udvikler sig hurtigere end nogensinde før. Og det betyder, at du er nødt til at sikre en kontinuerlig udvikling af din løsning.

Ved at optimere din webshop løbende sikrer du, at du fortsat imødekommer dine kunders ønsker og behov, og du undgår at tabe terræn til konkurrenterne. Skal vi hjælpe dig med at overgå dine kunders forventninger og gøre dine konkurrenter misundelige?

Optimer din B2B-webshop kontinuerligt med vores specialister

Cases

Nogle af de virksomheder, vi har hjulpet med succesfulde e-handelsløsninger

I 2025 vil 4 ud af 5 B2B salg ske online

Hvis du giver Jacob 10 minutter af din tid, så forklarer han, hvordan du kan få en professionel B2B webshop — uden at blive drænet for tid, penge og energi.

Jacob Gammelby Stenhaug Client Director

Jacob Gammelby Stenhaug

Client Director
jacob.gammelby@twoday.com
+45 27 53 00 12

Kilde: Gartner, 2020

 

twoday

Hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig i gang med B2B e-commerce. I dag.